O relevantnosti obrazovanja
Petak, 07.12.2018.

petak, 7. prosinca 2018.


 

Ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak otvorila je jutros na Građevinskom fakultetu na Kampusu Sveučilišta u Rijeci cjelodnevnu, 4. po redu godišnju konferenciju Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala pod nazivom ''Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO) – mehanizam za osiguravanje relevantnosti obrazovanja''.

Prof. dr. sc. Ružica Beljo Lučić, predsjednica Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala kazala je u uvodnom govoru: ''Današnjom odličnom organizacijom ove konferencije i  iznimno velikim odzivom Rijeka je pokazala da jest pravi centar i da se velika događanja ne moraju uvijek događati u glavnome gradu'', čime je izazvala spontani pljesak prepune, najveće dvorane na Kampusu. ''Svjesni smo da hrvatski obrazovni sustav mora početi proizvoditi neke nove kadrove kroz fleksibilnije obrazovanje, a HKO mora biti ključno utjecati na politike obrazovanja i trendove u obrazovanju'', dodala je.

Rektorica Sveučilišta u Rijeci prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija obratila se skupu u ime domaćina: ''Zahvaljujem Nacionalnom vijeću i Ministarstvu što se današnja konferencija događa u Rijeci i to nam je čast. Zahvaljujem posebno i svojem Savjetu za kvalitetu: profesorima Sanji Smojver Ažić, Aleksandri Deluki Tibljaš i Dušku Pavletiću. Jasno nam je da je temelj kvalitetnoga obrazovanja kvalitetna nastava, ali želimo diskutirati i o tome kakve ljude, a ne samo kakve kadrove produciramo. Socijalno odgovorno obrazovanje moralo bi stvarati ljude koji u svojim poslovima pronalaze smisao i koji doprinose zajednici. Ne smije se ova tema nikako reducirati na suradnju sveučilišta s gospodarstvom; jedino ispravna je socijalna kohezija svih dionika i istinska suradnja, ali s društvom u cjelini. Uz svakako nužno propisivanje standarda kvalifikacija i zanimanja, iznimno je bitno razumjeti važnost obrazovanja usmjerenog za učenika/studenta/polaznika te razvoj tzv. ''mekih'' vještina kod pojedinca. HKO je tu ključan alat, ključan instrument, no još su prisutne borbe u razumijevanju njegove uloge. To je zapravo reforma. Kao što je bolonjski proces donio mobilnost i demokratičnost u obrazovanje, sad se ovaj proces mora fokusirati na kompetencije, na ishode učenja, koji će biti prepoznati u velikom europskom prostoru. No, kako definirati relevantne ishode učenja? Kako verificirati jesmo li ih ispravno i dobro definirali? Veselim se da su danas s nama i predstavnici poslodavaca, članovi našeg sveučilišnog Savjeta, koji znaju biti vrlo kritični, ali i konstruktivni i inovativni'', zaključila je rektorica.

Ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak čestitala je Sveučilištu u Rijeci 45 obljetnicu koju Sveučilište obilježava tijekom cijele 2018. godine te istaknula kako joj je drago što je Sveučilište u Rijeci ovogodišnji partner konferencije i što je međusobno prepoznat rad Ministarstva, Vijeća i Sveučilišta. ''Na Sveučilištu u Rijeci uistinu se razvija kultura kvalitete i posebno se uvažava mišljenje studenata. Hrvatski kvalifikacijsko okvir moramo početi bolje razumjeti, jer je on alat za unaprjeđenje relevantnosti obrazovanja. Kurikularna i obrazovna reforma i HKO nisu dva različita pristupa, ali metodologija HKO-a kreće od potrebe zanimanja, a kurikularna reforma od osobe. Bitno je shvatiti da se kroz ishode učenja moraju reflektirati i stavovi i vrijednosti'', zaključila je uvodna obraćanja ministrica Divjak.

 

Konferenciju je organiziralo Nacionalno vijeće za razvoj ljudskih potencijala u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Sveučilištem u Rijeci, a na njoj su predstavljene novosti sa svih razina obrazovanja u Hrvatskoj. Ovo je četvrta u nizu konferencija Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, koja je ove godine povezana i s obilježavanjem 45 godina rada Sveučilišta u Rijeci.

Sudionici konferencije raspravljali su o te pokušali dati odgovore slijedeća pitanja: Kako osigurati neophodne kompetencije za tržište rada? Koje su to kompetencije? Kako povezati tržište i obrazovanje? Što o obrazovnom sustavu misle poslodavci? Što donosi eksperimentalna provedba kurikularne reforme? Uloga doktorskih studija?

Raspravljalo se i o pitanju je li Škola za život put prema uspostavi učinkovitijeg sustava općeg obrazovanja i odgoja koji će djecu doista pripremiti za život. Prikazani su i rezultati projekta e-Škole provedenoga kao korak prema digitalno zrelijim školama u Hrvatskoj.

U razgovoru o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju raspravljano je o uvođenju dualnog obrazovanja kao modela u kojem uz suradnju obrazovnih institucija i poslodavaca učenici stječu vještine potrebne za tržište rada i cjeloživotno učenje. Razgovaralo se i o stvaranju preduvjeta za postizanje privlačnijega strukovnog obrazovanja i osposobljavanja uspostavom regionalnih centara kompetentnosti.

Rasprava o visokom obrazovanju bila je usmjerena na osiguravanje kvalitete i relevantnosti ishoda učenja. Analizirane su i prilike za poboljšanje ishoda učenja u visokom obrazovanju učenjem uz rad, a sudionici su podijelili iskustva o načinima verifikacije ishoda učenja.

 

PROGRAM KONFERENCIJE

 

Hrvatski kvalifikacijski okvir uspostavljen je, uz ostalo, kao alat koji pridonosi boljem razumijevanju između obrazovanja i tržišta rada pa se konferencija osvrnula i na relevantnost obrazovanja u Hrvatskoj s gledišta poslodavaca, kao i na izglede i izazove unapređenja obrazovnih politika radi učinkovitije usklađenosti s potrebama gospodarstva.

Konferencija je pružila i inozemni kontekst kao poticaj za promišljanje mogućnosti za daljnji razvoj inovativnog, modernog i relevantnog obrazovanja u Hrvatskoj. Program konferencije uključio je i osvrt na aktualne politike obrazovanja te obrazovne trendove u Europskoj uniji, pružajući perspektivu iz koje se mogu sagledati i ciljevi obrazovnih politika u Hrvatskoj.

I ove je godine knowledge café pružio priliku da posjetitelji uz neposredni razgovor u manjim grupama doznaju više o razvojnim projektima povezanima s obrazovanjem.

Događaj je organiziran uz potporu darovnice Europske komisije za podršku nacionalnim koordinacijskim točkama za Europski kvalifikacijski okvir i projekta Uspostava i upravljanje Registrom HKO-a kao podrška radu sektorskih vijeća i ostalih dionika u procesu provedbe HKO-a, koji je sufinancirala Europska unija iz Europskoga socijalnog fonda (u sklopu Operativnoga programa ''Učinkoviti ljudski potencijali'') te podršku Sveučilišta u Rijeci.




 
 
 

Opća uredba europskog parlamenta i vijeća

Ove stranice koriste kolačiće kako bi osigurale bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Ako se slažete s korištenjem kolačića kliknite 'Slažem se'.

Više o kolačićima
Više o privatnosti
Pogledajte uredbu (EU) 2016/679 europskog parlamenta i vijeća

EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk