90609

Metodologija izrade i prezentacija stručnog i znanstvenog rada

Da

4.0

20

0

40

Fakultet za fiziku

4.0

20(P) + 40(S)

doc. dr. sc. Tomislav Jurkić

doc. dr. sc. Tomislav Jurkić (P, S)

Ciljevi predmeta:
Poučavanje samostalnom rješavanju problema iz struke i snalaženju u rješavanju teorijskih i praktičnih istraživačkih problema, koji ne moraju imati karakter originalnosti te pisanju stručnoga rada. Upoznavanje studenata s načelima za pisanje stručnoga rada i osposobljavanje za strukturiranje stručnoga rada u pisanoj formi. Upoznavanje s metodama prezentiranja stručnog i znanstvenog rada. Uvježbavanje tehnika pripreme i održavanja stručnog i znanstvenog seminara. Priprema studenata za obranu završnog rada.

Sadržaj predmeta:
Upoznavanje Pravilnika o završnom i diplomskom radu. Prikupljanje i studiranje literature. Pisanje konspekta teme i koncepta rada. Artikuliranje i pisanje stručnoga rada. Struktura stručnoga i znanstvenog rada. Formuliranje dijelova rada. Povezanost i jedinstvo teksta. Priprema ilustracija. Citiranje i popis literature. Pisanje završnoga teksta. Mjeriteljska korektnost. Pravopisne, gramatičke i stilsko-jezične intervencije (jasnoća, jednostavnost i konciznost iskazivanja misli). Sadržaj vanjske i unutarnje stranice radnje. Protokol pripreme obrane završnog i diplomskog rada.
Metode izrade seminara i načina prezentacije stručnog i znanstvenog rada. Izrada prezentacija u Power pointu, Open office-u i Latexu. Održavanje seminara pred drugim studentima. Zajednička analiza održanih seminara uz razvijanje kritičkog i samokritičkog stava studenta. Osnove govorništva. Komunikacija na stručnim i znanstvenim skupovima.

Grupa autora (2018): Pravilnik o završnom i diplomskom radu Odjela za fiziku
Grupa autora: STRUNA Hrvatsko strukovno nazivlje
Grupa autora: Hrvatski pravopis

1. Formulirati ciljeve i zadatke stručnoga rada.
2. Samostalno pronalaziti i služiti se različitim izvorima znanja.
3. Razlikovati konspekt teme i koncept rada i primijeniti ih i napisati za konkretnu temu rada.
4. Organizirati i oblikovati znanja stečena tijekom studija na opis konkretne teme (proceduralno znanje).
5. Mjeriteljski korektno koristiti zakonski propisane mjerne jedinice, matematički aparat, zapis i terminologiju.
6. Razlikovati stručnu terminologiju od naziva u standardnom jeziku te korektno stručno komunicirati.
7. Urediti prikaz podataka i ilustracija (tablice, grafovi funkcija, grafikoni, dijagrami, crteži, fotografije, sheme, slike).
8. Stilski, gramatički i pravopisno korektno urediti tekst i citirati literaturu.
9. Pripremiti i izraditi prezentaciju za stručni i znanstveni seminar i usmeno prezentirati rad u zadanom vremenu.
10. Sudjelovati u diskusijama nakon stručnih i znanstvenih seminara.

TjedanDatumSatiTema
1. 2Uvod u metodologiju. Što je stručni, a što znanstveni rad. Pravilnik o završnom i
diplomskom radu.
   
2. 3Prikupljanje i studiranje literature; pisanje koncepta rada
Artikulacija i pisanje stručnoga rada; formuliranje dijelova rada.
   
3. 3Jedinstvenost teksta; povezivanje uzroka i posljedica.
Pravilan odabir, priprema ilustracija i grafičkih prikaza.
   
4. 3Primjena znanstvenih metoda i instrumentarija u obradi aktualne teme.
Dokumentacijska osnova rada (citiranje izvora i ilustracija); popis literature.
   
5. 3Pisanje konspekta/plana rada i završnog teksta rada
Stručna i mjeriteljska korektnost.
   
6. 3Jezične kompetencije (jasnoća, jednostavnost i konciznost iskazivanja misli).
Stručna redakcija (ispravljanje nestručnih i dopuna stručnih sadržaja).
   
7. 3Sadržaj vanjske (omotne) i unutarnje stranice radnje. Izrada PwPt prezentacije rada.
Pravila prezentiranja. Pripreme za prezentaciju sadržaja i strukture rada pred ostalim
studentima.
   
8. 4Izrada koncepta, sadržaja i strukture rada, prikupljanje i citiranje literature
   
9. 4Izrada koncepta, sadržaja i strukture rada, prikupljanje i citiranje literature
   
10. 4Izrada koncepta, sadržaja i strukture rada, prikupljanje i citiranje literature
   
11. 4Izrada koncepta, sadržaja i strukture rada, razrada koncepta rada, pisanje sažetka
   
12. 4Izrada koncepta, sadržaja i strukture rada, izrada prezentacije rada
   
13. 4Izrada koncepta, sadržaja i strukture rada, izrada prezentacije rada
   
14. 8Prezentacija sadržaja i strukture rada pred ostalim studentima
   
15. 8Prezentacija sadržaja i strukture rada pred ostalim studentima
   

Aktivnost koja se ocjenjujeUdio aktivnosti u ECTS bodovimaMaximalan broj bodova
Pohađanje nastave220
Seminarski rad i aktivnost na seminarima140
Izrada i prezentacija rada140
UKUPNO4100

 

Opis aktivnosti koje se ocjenjuju

Rad i napredovanje studenata prati se kontinuirano, vrednuje se i ocjenjuje tijekom nastave. Student na kraju nastave javno izlaže svoj dotadašnji rad na izabranu temu iz područja završnog rada u obliku prezentacije, sa svim elementima stručnog i znanstvenog rada. Pozitivno ocjenjeno završno izlaganje i kontinuirani rad uz pridržavanje rokova nužno je za završetak kolegija. Tijekom izvođenja nastave, student se kontinuirano konzultira sa nastavnikom i izlaže dosadašnji napredak u izradi rada pred kolegama.
Od ukupno mogućih 100 bodova, student može dobiti slijedeći broj bodova tijekom nastave:
1. Pohađanje nastave 10 bodova

2. Učenje na daljinu 10 bodova

3. Izrada koncepta rada i aktivnost na seminarima 40 bodova

4. Završna izrada i predstavljanje rada 40 bodova

 

Pohađanje nastave (10 bodova)

Pohađanje nastave je obavezno te se vodi evidencija prisutnosti. Osim redovitog pohađanja, od studenta se očekuje povezivanje i strukturiranje sadržaja iz fizike s temom rada.
Metoda procjenjivanja: evidencija prisustva (postotno), sudjelovanje u raspravama o kriterijima, strukturi rada i temi koja se obrađuju tijekom nastave.

 

Učenje na daljinu (10 bodova)

Studentu su na raspolaganju različiti primjeri, dokumenti, dodatni nastavni materijali, snimke seminara, izlaganja studenata prethodnih generacija, multimedijalni resursi, vanjske poveznice i sadržaji, upute i preporuke u e-kolegiju na Merlin platformi.
Metoda procjenjivanja: Evidencija pristupanja sadržajima e-kolegija.

 

Izrada koncepta rada i aktivnost na seminarima (40 bodova)

Tijekom nastave, student izrađuje svoj seminarski rad u okviru teme završnog rada, a što uključuje definiranje područja seminara, izradu konspekta, izradu i razradu sadržaja, koncepta i strukture rada, pretraživanje, prikupljanje, istraživanje i citiranje literature, pisanje sažetka te izradu prezentacije rada (slike, grafički prikazi), uz pridržavanje rokova. Od aktivnosti vrednuje se motiviranost studenta i sudjelovanje u raspravama, slušanje tuđih seminara i izvještavanja tijekom nastave i sudjelovanje u diskusiji.
Metoda procjenjivanja: Redovno izvještavanje (usmeno i pismeno prema rasporedu i najavi nastavnika) o napretku pred svim studentima, dok studenti i nastavnik komentiraju i ocjenjuju elemente rada.

 

Predstavljanje seminarskog rada (40 bodova)

Ocjenjuje se završna izrada seminarskog rada i prezentacije te samostalno javno predstavljanje rada. Vrednuje se oblikovanje prezentacije (stilsko i grafičko), priprema i jasnoća ilustracija i grafičkih prikaza (grafovi, tablice), struktura prezentacije, citiranje literature, korektno korištenje mjernih jedinica, matematičkog aparata, zapisa i terminologije, interakcija s publikom, struktura, sadržaj i jasnoća izlaganja, jasnoća govora, korektno korištenje stručne i znanstvene terminologije u govoru, težina, relevantnost i primjena (eksperiment) predstavljene teme. Dodatno se boduje sudjelovanje u organizaciji seminarskih izlaganja u obliku studentske konferencije (organizacija i provedba seminarskih izlaganja, izrada programa i knjige sažetaka, sakupljanje naslova, vođenje izlaganja).
Metoda procjenjivanja: Studenti i nastavnik sudjeluju, slušaju i izvode seminarska izlaganja u obliku studentske konferencije, zajednički komentiraju i ocjenjuju radove i njihovu prezentaciju.

 

Pohađanje nastave

Student je dužan odabrati stručno područje i temu rada iz područja završnog rada, prikupiti i studirati literaturu te uz konzultacije s mentorom napisati konspekt, koncept i sažetak rada te izraditi prezentaciju za javno izlaganje rada. Na seminaru se prati primjena načela pisanja stručnog i znanstvenog rada. Student izrađuje koncept rada i prezentaciju koju javno predstavlja i brani te komentira prezentacije kolega studenata. Pohađanje nastave je obavezno.

 

Pridržavanje dogovorenih rokova

Do kraja 10. tjedna nastave student mora demonstrirati prikupljanje literature i napisati koncept rada. Studenti se moraju pridržavati rokova za izradu pojedinih dijelova rada i za redovno izvještavanje o napretku tijekom nastave, te održati javnu prezentaciju u dogovorenom terminu. Student ostvaruje manje ocjenskih bodova ukoliko se ne pridržava rokova.

 

ODRŽAVANJE NASTAVEVrijemeUčionica
Predavanja  
Seminar / praktikum