88435
Metodologija izrade stručnog i znanstvenog rada
Da
1.0
15
0
15
Fakultet za fiziku
1.0
15(P) + 15(S)
doc. dr. sc. Tomislav Jurkić
doc. dr. sc. Tomislav Jurkić (P, S)
Ciljevi predmeta:
Osnovna svrha kolegija jest da studente pouči samostalnom rješavanju problema iz struke i snalaženju u rješavanju teorijskih i praktičnih istraživačkih problema, koji ne moraju imati karakter originalnosti te pisanju stručnoga rada. Upoznavanje studenata s načelima za pisanje stručnoga rada i osposobljavanje za strukturiranje stručnoga rada u pisanoj formi.
Sadržaj predmeta:
Upoznavanje Pravilnika o završnom i diplomskom radu. Prikupljanje i studiranje literature. Pisanje
konspekta teme i koncepta rada. Artikuliranje i pisanje stručnoga rada. Struktura stručnoga i znanstvenog rada. Formuliranje dijelova rada. Povezanost i jedinstvo teksta. Priprema ilustracija. Citiranje i popis literature. Pisanje završnoga teksta. Mjeriteljska korektnost. Pravopisne, gramatičke i stilsko-jezične intervencije (jasnoća, jednostavnost i konciznost iskazivanja misli). Sadržaj vanjske i unutarnje stranice radnje. Protokol pripreme obrane završnog i diplomskog rada.
Grupa autora (2018): Pravilnik o završnom i diplomskom radu Odjela za fiziku
grupa autora (2015): STRUNA Hrvatsko strukovno nazivlje
Grupa autora: Hrvatski pravopis
1. Formulirati ciljeve i zadatke stručnoga rada.
2. Samostalno pronalaziti i služiti se različitim izvorima znanja.
3. Razlikovati konspekt teme i koncept rada i primijeniti na konkretnu temu rada.
4. Organizirati i oblikovati znanja stečena tijekom studija na opis konkretne teme (proceduralno znanje).
5. Mjeriteljski korektno koristiti zakonski propisane mjerne jedinice, matematički aparat, zapis i terminologiju.
6. Razlikovati stručnu terminologiju od naziva u standardnom jeziku te korektno stručno komunicirati.
7. Urediti prikaz podataka i ilustracija (tablice, grafovi funkcija, grafikoni, dijagrami, crteži, fotografije, sheme, slike).
8. Stilski, gramatički i pravopisno korektno urediti tekst i citirati literaturu.
Tjedan | Datum | Sati | Tema |
1. | 2 | Uvod u metodologiju. Što je stručni, a što znanstveni rad. Pravilnik o završnom i diplomskom radu. | |
2. | 2 | Prikupljanje i studiranje literature; pisanje koncepta rada Artikulacija i pisanje stručnoga rada; formuliranje dijelova rada. | |
3. | 2 | Jedinstvenost teksta; povezivanje uzroka i posljedica. Pravilan odabir, priprema ilustracija i grafičkih prikaza. | |
4. | 2 | Primjena znanstvenih metoda i instrumentarija u obradi aktualne teme. Dokumentacijska osnova rada (citiranje izvora i ilustracija); popis literature. | |
5. | 2 | Pisanje konspekta/plana rada i završnog teksta rada Stručna i mjeriteljska korektnost. | |
6. | 2 | Pisanje konspekta/plana rada i završnog teksta rada Stručna i mjeriteljska korektnost. | |
7. | 3 | Sadržaj vanjske (omotne) i unutarnje stranice radnje. Izrada PwPt prezentacije rada. Pravila prezentiranja. Pripreme za prezentaciju sadržaja i strukture rada pred ostalim studentima. | |
8. | 1 | Izrada koncepta i strukture rada | |
9. | 2 | Izrada koncepta i strukture rada | |
10. | 2 | Izrada koncepta i strukture rada | |
11. | 2 | Izrada koncepta i strukture rada | |
12. | 2 | Sudjelovanje na prezentacijama sadržaja i strukture rada, diskusija | |
13. | 2 | Sudjelovanje na prezentacijama sadržaja i strukture rada, diskusija | |
14. | 2 | Sudjelovanje na prezentacijama sadržaja i strukture rada, diskusija | |
15. | 2 | Sudjelovanje na prezentacijama sadržaja i strukture rada, diskusija | |
Aktivnost koja se ocjenjuje | Udio aktivnosti u ECTS bodovima | Maximalan broj bodova |
Pohađanje i aktivnost u nastavi | 0,4 | 40 |
Učenje na daljinu | 0,1 | 10 |
Izrada koncepta rada | 0,5 | 50 |
UKUPNO | 1 | 100 |
Opis aktivnosti koje se ocjenjuju
Rad i napredovanje studenata prati se kontinuirano, vrednuje se i ocjenjuje tijekom nastave. Student izabire temu iz
područja izrade završnog rada, prikuplja i obrađuje literaturu, te izrađuje konspekt i koncept rada. Tijekom
izvođenja nastave, student se kontinuirano konzultira sa nastavnikom i izlaže dosadašnji napredak u izradi
elemenata rada pred kolegama.
Od ukupno mogućih 100 bodova, student može dobiti slijedeći broj bodova tijekom nastave:
1. Pohađanje i aktivnost na nastavi – 40 bodova
2. Učenje na daljinu – 10 bodova
3. Izrada koncepta rada – 50 bodova
Pohađanje i aktivnost na nastavi (40 bodova)
Pohađanje nastave je obavezno te se vodi evidencija prisutnosti. Osim redovitog pohađanja, od studenta se očekuje povezivanje i strukturiranje sadržaja iz fizike s temom rada. Od aktivnosti na nastavi vrednuje se motiviranost studenta i sudjelovanje u raspravama, izvještavanja tijekom nastave i sudjelovanje u diskusiji.
Metoda procjenjivanja: evidencija prisustva (postotno), sudjelovanje u raspravama o kriterijima, strukturi rada i temi koja se obrađuju tijekom nastave.
Učenje na daljinu (10 bodova)
Studentu su na raspolaganju različiti primjeri, dokumenti, dodatni nastavni materijali, snimke seminara, multimedijalni resursi, vanjske poveznice i sadržaji, upute i preporuke u e-kolegiju na Merlin platformi.
Metoda procjenjivanja: Evidencija pristupanja sadržajima e-kolegija
Izrada koncepta (50 bodova)
Tijekom nastave, student izrađuje elemente seminarskog rada u okviru teme završnog rada, a što uključuje definiranje područja seminara, izradu konspekta, izradu i razradu sadržaja, koncepta i strukture rada, pretraživanje, prikupljanje, istraživanje i citiranje literature.
Metoda procjenjivanja: Redovno izvještavanje (usmeno i pismeno prema rasporedu i najavi nastavnika) o napretku pred svim studentima, dok studenti i nastavnik komentiraju i ocjenjuju elemente rada.
Pohađanje nastave
Student je dužan odabrati stručno područje i temu rada iz područja završnog rada, prikupiti i studirati literaturu te uz konzultacije s mentorom napisati konspekt, koncept i sadržaj rada. Na seminaru se prati primjena načela pisanja stručnog i znanstvenog rada. Pohađanje nastave je obavezno.
Pridržavanje dogovorenih rokova
Do kraja 10. tjedna nastave student mora demonstrirati prikupljanje literature i napisati koncept rada. Studenti se moraju pridržavati rokova za izradu konspekta, koncepta i sadržaja rada, prikupljanje literature te za redovno izvještavanje o napretku. Student ostvaruje manje ocjenskih bodova ukoliko se ne pridržava rokova.
ODRŽAVANJE NASTAVE | Vrijeme | Učionica |
Predavanja | četvrtkom u 14:00, online | O-153, online |
Vježbe | ||
Seminar / praktikum | četvrtkom u 14:00, online | O-153, online |