70747
Metodička praksa iz fizike
Da
4.0
0
45
0
Fakultet za fiziku
4.0
45(V)
izv. prof. dr. sc. Nataša Erceg
izv. prof. dr. sc. Nataša Erceg (V)
Patricija Nikolaus (V)
Senada Tuhtan (V)
Cilj predmeta:
Biti osposobljen za pripremanje i izvođenje istraživački usmjerene interaktivne nastave fizike u osnovnoj i srednjoj školi, povezujući stručna znanja iz fizike s pedagoškim znanjima i suvremenim nastavnim tehnikama, vodeći računa o ključnim idejama i najčešćim učeničkim konceptualnim i matematičko - logičkim poteškoćama vezanim uz osnovne fizičke koncepte.
Sadržaj predmeta:
Hospitiranje studenata. Uzorna predavanja mentora. Individualna pokusna predavanja studenata. Individualna ocjenska predavanja studenata. Analize predavanja.
1. Krsnik R., Suvremene ideje u metodici nastave fizike, Školska knjiga, Zagreb, 2008.
2. Halliday D., Resnick R., Walker FUNDAMENTALS OF PHYSICS II , J.Willey and Sons, New York, 1997.
3. Wilson J. D., Physics Laboratory Experiments, 5th edition, Houghton Mifflin Company, Boston, 1998.
4. Beck B., Modeli učenja u nastavi fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
5. Jurdana-Šepić R., Milotić B., Metodički pokusi iz fizike, Čarolija eksperimentiranja, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, 2001.
6. Šindler G., Metodičke osnove oblikovanja početne nastave fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1980.
7. Šindler G., Prilozi problemski usmjerenoj nastavi fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
8. Krsnik R., Fizika I, Školska knjiga, Zagreb, 1994.
9. Udžbenici za fiziku za osnovnu i srednje škole
10. Prirucnici za nastavnike
11. Rječnik hrvatskoga književnog jezika, Rječnik stranih rijeci
12. Goleman D., Emocionalna inteligencija, Mozaik knjiga, Zagreb, 1998.
13. Breene G., Nove paradigme za stvaranje kvalitetnih škola, Alinea, Zagreb, 1996.
14. Odabrani članci iz tekuće periodike:
Metodički ogledi, Matematičko-fizički list, Svijet fizike, Obzornik za matematiko in fiziko, Physics Education, Physics Teacher, Napredak, Zrno, Školske novine
15. Lektira:
Lederman I., Tenesi D., Božja cestica, Izvori, Zagreb, 2001.
16. http://www.fearofphysics.com/Atom/atom1.html
http://www.ba.infn.it/www/didattica.html
http://webphysics.davidson.edu/Applets/Applets.html
1. Izraditi izvedbeni i operativni program nastave fizike u osnovnoj i srednjoj školi.
2. Pripremiti i izvesti nastavni sat u osnovnoj i srednjoj školi.
3. Koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija za pripremu nastave.
4. Primijeniti ključne ideje, modele i zakone fizike na način pristupačan učenicima.
5. Primijeniti suvremene pristupe nastavi fizike i suvremene nastavne metode.
6. Primijeniti znanja psihologije te pedagogije, didaktike i metodike u nastavi fizike
7. Primijeniti osnovne eksperimentalne tehnike i obrade izmjerenih podataka.
8. Primijeniti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u nastavi fizike.
9. Primijeniti posebne oblike odgojno-obrazovne djelatnosti za darovite učenike te učenike s posebnim potrebama.
10. Primijeniti odgovarajuće metode praćenja i vrednovanja znanja i vještina učenika.
11. Vrednovati izvedenu nastavu (samoanaliza).
Tjedan | Datum | Sati | Tema |
1. | 1 | Uvodni sat | |
2. | 2 | Hospitiranje studenata u osnovnoj školi | |
2 | Hospitiranje studenata u srednjoj školi | ||
3. | 2 | Hospitiranje studenata u osnovnoj školi | |
2 | Hospitiranje studenata u srednjoj školi | ||
4. | 2 | Hospitiranje studenata u osnovnoj školi | |
2 | Hospitiranje studenata u srednjoj školi | ||
5. | 2 | Upoznavanje studenata sa školskom dokumentacijom u osnovnoj školi | |
2 | Upoznavanje studenata sa školskom dokumentacijom u srednjoj školi | ||
6. | 1 | Uzorno predavanje mentora u osnovnoj školi | |
1 | Uzorno predavanje mentora u srednjoj školi | ||
7. | 2 | Analiza uzornih predavanja mentora | |
2 | Individualna pokusna predavanja studenata u osnovnoj školi | ||
8. | 3 | Individualna pokusna predavanja studenata u osnovnoj školi | |
1 | Analiza individualnih pokusnih predavanja studenata u osnovnoj školi | ||
9. | |||
10. | 2 | Individualna pokusna predavanja studenata u srednjoj školi | |
3 | Individualna pokusna predavanja studenata u srednjoj školi | ||
11. | 1 | Analiza individualnih pokusnih predavanja studenata u srednjoj školi | |
12. | 2 | Individualna ocjenska predavanja studenata u osnovnoj školi | |
3 | Individualna ocjenska predavanja studenata u osnovnoj školi | ||
13. | 1 | Analiza individualnih ocjenskih predavanja studenata u osnovnoj školi | |
14. | 2 | Individualna ocjenska predavanja studenata u srednjoj školi | |
3 | Individualna ocjenska predavanja studenata u srednjoj školi | ||
15. | 1 | Analiza individualnih ocjenskih predavanja studenata u srednjoj školi | |
Aktivnost koja se ocjenjuje | Udio aktivnosti u ECTS bodovima | Maximalan broj bodova |
Aktivnost u nastavi i pohađanje nastave | 1,5 | 10 |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 30 |
Seminarski rad | 1 | 30 |
Ocjenski nastavni sat | 1 | 30 |
UKUPNO | 4 | 100 |
ODRŽAVANJE NASTAVE | Vrijeme | Učionica |
Predavanja | ||
Vježbe | prema dogovoru s mentorima u školama | OŠ Nikola Tesla, Rijeka Gimnazija Andrije Mohorovičića u Rijeci Fakultet za fiziku Sveučilišta u Rijeci |
Seminar / praktikum |