70747

Metodička praksa iz fizike

Da

4.0

0

45

0

Fakultet za fiziku

4.0

45(V)

izv. prof. dr. sc. Nataša Erceg

izv. prof. dr. sc. Nataša Erceg (V)
Patricija Nikolaus (V)
Senada Tuhtan (V)

Cilj predmeta:
Biti osposobljen za pripremanje i izvođenje istraživački usmjerene interaktivne nastave fizike u osnovnoj i srednjoj školi, povezujući stručna znanja iz fizike s pedagoškim znanjima i suvremenim nastavnim tehnikama, vodeći računa o ključnim idejama i najčešćim učeničkim konceptualnim i matematičko - logičkim poteškoćama vezanim uz osnovne fizičke koncepte.

Sadržaj predmeta:
Hospitiranje studenata. Uzorna predavanja mentora. Individualna pokusna predavanja studenata. Individualna ocjenska predavanja studenata. Analize predavanja.

1. Krsnik R., Suvremene ideje u metodici nastave fizike, Školska knjiga, Zagreb, 2008.
2. Halliday D., Resnick R., Walker FUNDAMENTALS OF PHYSICS II , J.Willey and Sons, New York, 1997.
3. Wilson J. D., Physics Laboratory Experiments, 5th edition, Houghton Mifflin Company, Boston, 1998.
4. Beck B., Modeli učenja u nastavi fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
5. Jurdana-Šepić R., Milotić B., Metodički pokusi iz fizike, Čarolija eksperimentiranja, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, 2001.
6. Šindler G., Metodičke osnove oblikovanja početne nastave fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1980.
7. Šindler G., Prilozi problemski usmjerenoj nastavi fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1990.

8. Krsnik R., Fizika I, Školska knjiga, Zagreb, 1994.
9. Udžbenici za fiziku za osnovnu i srednje škole
10. Prirucnici za nastavnike
11. Rječnik hrvatskoga književnog jezika, Rječnik stranih rijeci
12. Goleman D., Emocionalna inteligencija, Mozaik knjiga, Zagreb, 1998.
13. Breene G., Nove paradigme za stvaranje kvalitetnih škola, Alinea, Zagreb, 1996.
14. Odabrani članci iz tekuće periodike:
Metodički ogledi, Matematičko-fizički list, Svijet fizike, Obzornik za matematiko in fiziko, Physics Education, Physics Teacher, Napredak, Zrno, Školske novine
15. Lektira:
Lederman I., Tenesi D., Božja cestica, Izvori, Zagreb, 2001.
16. http://www.fearofphysics.com/Atom/atom1.html
http://www.ba.infn.it/www/didattica.html
http://webphysics.davidson.edu/Applets/Applets.html

1. Izraditi izvedbeni i operativni program nastave fizike u osnovnoj i srednjoj školi.
2. Pripremiti i izvesti nastavni sat u osnovnoj i srednjoj školi.
3. Koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija za pripremu nastave.
4. Primijeniti ključne ideje, modele i zakone fizike na način pristupačan učenicima.
5. Primijeniti suvremene pristupe nastavi fizike i suvremene nastavne metode.
6. Primijeniti znanja psihologije te pedagogije, didaktike i metodike u nastavi fizike
7. Primijeniti osnovne eksperimentalne tehnike i obrade izmjerenih podataka.
8. Primijeniti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u nastavi fizike.
9. Primijeniti posebne oblike odgojno-obrazovne djelatnosti za darovite učenike te učenike s posebnim potrebama.
10. Primijeniti odgovarajuće metode praćenja i vrednovanja znanja i vještina učenika.
11. Vrednovati izvedenu nastavu (samoanaliza).

TjedanDatumSatiTema
1. 1Uvodni sat 
   
2. 2Hospitiranje studenata u osnovnoj školi
 2Hospitiranje studenata u srednjoj školi
3. 2Hospitiranje studenata u osnovnoj školi
 2Hospitiranje studenata u srednjoj školi
4. 2Hospitiranje studenata u osnovnoj školi
 2Hospitiranje studenata u srednjoj školi
5. 2Upoznavanje studenata sa školskom dokumentacijom u osnovnoj školi
 2Upoznavanje studenata sa školskom dokumentacijom u srednjoj školi
6. 1Uzorno predavanje mentora u osnovnoj školi 
 1Uzorno predavanje mentora u srednjoj školi 
7. 2Analiza uzornih predavanja mentora
 2Individualna pokusna predavanja studenata u osnovnoj školi
8. 3Individualna pokusna predavanja studenata u osnovnoj školi
 1Analiza individualnih pokusnih predavanja studenata u osnovnoj školi
9.   
   
10. 2Individualna pokusna predavanja studenata u srednjoj školi
 3Individualna pokusna predavanja studenata u srednjoj školi
11. 1Analiza individualnih pokusnih predavanja studenata u srednjoj školi
   
12. 2Individualna ocjenska predavanja studenata u osnovnoj školi
 3Individualna ocjenska predavanja studenata u osnovnoj školi
13. 1Analiza individualnih ocjenskih predavanja studenata u osnovnoj školi
   
14. 2Individualna ocjenska predavanja studenata u srednjoj školi
 3Individualna ocjenska predavanja studenata u srednjoj školi
15. 1Analiza individualnih ocjenskih predavanja studenata u srednjoj školi
   

Aktivnost koja se ocjenjujeUdio aktivnosti u ECTS bodovimaMaximalan broj bodova
Aktivnost u nastavi i pohađanje nastave1,510
Kontinuirana provjera znanja0,530
Seminarski rad130
Ocjenski nastavni sat130
UKUPNO
4100

ODRŽAVANJE NASTAVEVrijemeUčionica
Predavanja  
Vježbeprema dogovoru s mentorima u školama

OŠ Nikola Tesla, Rijeka

Gimnazija Andrije Mohorovičića u Rijeci

                                  Fakultet za fiziku Sveučilišta u Rijeci
Seminar / praktikum